Να γράψω ή να μην γράψω ιδού η απορία

Καλησπέρα παρεάκι μου,

όπως λέει και ο τίτλος έχω την εξής απορία. Να μιλήσω ή όχι, να γράψω ή όχι ….ακόμα.

Εχω κάποια νέα που όμως ακόμα είναι υπο δοκιμή. Οσοι είστε γνώστες των πόντων των weight watchers σίγουρα γνωρίζετε πως λειτουργεί. Οσοι δεν είστε δοκιμάστε το  :)

Με λίγα λόγια οι τροφές έχουν πόντους αντί για θερμίδες και μέσα στην ημέρα δικαιούστε έναν συγκεκριμένο αριθμό πόντων ανάλογα με το τον τρόπο ζωής σας, τα κιλά σας και την ηλικία σας. Κάθε φορά που κατεβαίνετε δεκάδα αλλάζουν και οι πόντοι που προσλαμβάνετε. Είναι ένα συστημα που έχει πολλά θετικά ίσως και τα περισσότερα και όταν το ακολουθήσεις λειτουργεί, φτάνει να ξέρεις πως να τρως ισορροπημένα και να μην ξεφεύγεις απο τις ποσότητες.

Αυτά τα ολίγα έτσι για την ιστορία.

Κάποια στιγμή μέσα στο 2014 είχα ακούσει για την δίαιτα των μονάδων. Το κοίταξα για πολύ λίγο και το έβαλα στα «υπόψην» για να το διαβάσω κάποια στιγμή με την ησυχία μου. Η λογική της δίαιτας παρόμοια και κάνει μπαμ ότι πρόκειται για μια παραλλαγή των weight watchers.

Κανά δυο μήνες πριν είχα δει την μητέρα μιας φίλης μου με εμφανή διαφορά στο χάσιμο κιλών. Συζητώντας πρόσφατα με την φίλη μου, μου είπε ότι είχε χάσει απο το Πάσχα μέχρι τα Χριστούγεννα 20 περίπου κιλά, ακολουθώντας την παραπάνω διατροφή και μου είπε λίγα πράγματα για τους κανόνες και μου πρότεινε να το κοιτάξω πιο αναλυτικά στο ίντερνετ.

Έψαξα λοιπόν και βρήκα κάποια πράγματα. Οι σκέψεις ανάμικτες. Απορίες αρκετές ως προς την αποτελεσματικότητα αλλά και τις οδηγίες. Ακολουθεί γενικούς κανόνες και δεν έχει πιο προσωπικές κατηγορίες. Βάζει σε ένα «τσουβάλι» τους ανθρώπους με μόνο κριτήριο αν είναι άντρες ή γυναίκες και το πόσα κιλά θέλουν να χάσουν. Αν κάποιος θέλει να χάσει 13 κιλά ή 53 είναι στην ίδια κατηγορία το οποίο είναι λίγο γενικό και απορίας άξιο.

Παράλληλα σκέφτεσαι ότι είναι «πολύ καλό» για να είναι αληθινό μιας και σου «χαρίζει» πράγματα που άλλες δίαιτες κάνουν κρα και αυτό όσο να ναι σου δημιουργεί μια απορία. Πχ το λάδι. Δεν το μετράει με κουταλιές της σούπας αλλά με τον τρόπο μαγειρέματος.

Σκέφτηκα ότι πραγματικά δεν έχω κάτι να χάσω αν και δεν σας κρύβω ότι φοβήθηκα μήπως πάρω απο πάνω. (θα σας βάλω στο τέλος τα links που βρήκα για να τα μελετήσετε με την ησυχία σας)

Απο τις πρώτες μέρες κατάλαβα ότι δεν είναι τόσο «εύκολη» όσο φαίνεται και μετά απο καιρό ένιωσα να πεινάω αρκετά πράγμα που περιέργως δεν το ένιωθα με το κόψιμο του βραδινου φαγητού. Σου δίνει αρκετές ελευθερίες  και σε «ξεγελάει» με τον μη περιορισμό της ποσότητας – σχετικα – και βλέπεις ότι απο μόνος σου θα μαζευτείς και δεν θα ξεφύγεις μιας και απο την πρώτη μέρα βλέπεις ότι πέρα απο τα τυποποιημένα προιόντα που σχεδόν δεν μπορείς να τα υπολογίσεις και την ζάχαρη δεν θα «χαραμίσεις» μια ολόκληρη μονάδα για να δοκιμάσεις πχ το φαγητό όταν μπορείς να την καταναλώσεις με κάτι που θα σε πιάσει περισσότερο στο μεσημεριανό σου. Παράδειγμα. Τις προάλλες έφτιαχνε η μητέρα μου σουπιές και επειδή δεν είχα φάει τίποτα απο το πρωί πείναγα σαν τρελή. Αν έτρωγα μια πηρουνιά σουπιές σκέτες θα το υπολόγιζα για δυο μονάδες. 1 για τις σουπιές και 1 για το λάδι τους. Με 3 μονάδες θα έτρωγα σε μια ώρα σπανακόρυζο που είχα ετοιμάσει για το μεσημεριανό (Ο το σπανάκι, 1 το λάδι και 1 το ρύζι) σε κανονικό γεύμα που θα με χόρταινε με ένα ή ακόμα και δυο μερίδες. Άρα δεν σε συμφέρει άρα δεν το δοκιμάζεις άρα κρατιέσαι και σκας! Είναι εύκολο να μπεις στην λογική και στην απομνημόνευση ακόμα και αν δεν έχεις κάνει ποτέ weight watchers στην ζωή σου πόσο μάλλον αν έχεις κάνει🙂 Στην ουσία κόβεις απο μόνος σου τα τσιμπολογήματα, τα τυποποιημένα προιόντα και τα γλυκά.

Μίλησα με την κολλητή μου η οποία μου είπε και αυτή το ίδιο μετά την πρώτη δεύτερη μέρα που την δοκίμασε σχετικά με το ότι την κόβει την δουλειά να παρει αντί να χάσει🙂

Anyway…. Σήμερα έκλεισε η μια εβδομάδα και ξεκινάω την δεύτερη. Το αποτέλεσμα είναι μείον 3,5 κιλά.

Δεν ξέρω αν θα λειτουργήσει ή όχι. Θα δείξει στην πορεία. Για αυτό όπως έγραψα δεν ξέρω αν θα πρέπει να γράψω ή όχι ακόμα. Στις συζητήσεις μας τις διαπροσωπικές εκφράζω τις απορίες μου για το πως μπορεί ένας άνθρωπος που θέλει να χάσει 20 κιλά μπορεί να τρώει τις ίδιες ποσότητες με κάποιον που θέλει να χάσει 40 για παράδειγμα. Απο την άλλη σκέφτομαι την μαμά της φίλης μου που πάντα είχε μια καλή σχέση με το φαγητό και βρίσκεται και σε μια ηλικία που το να χάσεις δεν είναι καθόλου εύκολο και όμως τα κατάφερε και στην ουσία δεν στερείσαι σημαντικά πράγματα και ίσως εκεί να είναι και η επιτυχία της για κάποιον που έχει φτάσει στον στόχο του.

Παράλληλα θυμάμαι κάποιον που μου είχε πει πολύ παλιά ότι αν θέλεις να χάσεις πρέπει να κόψεις τις 3 λευκές σκόνες της διατροφής σου δηλαδή, αλεύρι, ζάχαρη και αλάτι και σε αυτά έχει περιορισμούς αρκετούς. Δεν ξέρω. Δεν σας συμβουλεύω τίποτα μιας και ο καθένας έχει το δικό του ιατρικό ιστορικό, συνήθειες, αντοχές και όρια. Εκφράζω μόνο τις δικές μου απορίες και τις δικές μου δοκιμές.

Θα σας βάλω εδώ το τι βρήκα απο την αναζήτησή μου στο ίντερνετ. Οφείλω να πω ότι η αρχή της εξήγησης της δίαιτας δεν σου γεννά και την πιο ουσιαστική «ασφάλεια» μιας και είναι του τύπου: «Μια φορά και εναν καιρό η μαμά μου έκανε μια δίαιτα ή ενας γιατρός έκανε μια δίαιτα που λειτούργησε» κτλ. Είναι λίγο αόριστο. Απο την άλλη όμως και στην αναζήτηση των αρνητικών δεν έχει τόσα αρνητικά όπως βλέπουμε συνήθως σε γνωστές δίαιτες τύπου «Ατκινς» κτλ.

Παρόλα αυτά μέχρι στιγμής είχε αποτέλεσμα και θα δούμε πως θα πάει και στην συνέχεια. Το καλό με κάποια απο τα blogs που θα δείτε είναι πως τα κορίτσια που τα έχουν απαντάνε στις ερωτήσεις μας και δίνουν διευκρινήσεις για τις μονάδες και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό και μπράβο τους🙂

 

2 thoughts on “Να γράψω ή να μην γράψω ιδού η απορία

  1. Και σου βάζω εγώ ερώτημα, γιατί αν ήταν γουέϊτ γούότσερς, ένα κομματάκι θα το είχες: με πόσες μονάδες θα φας ένα κομμάτι παστίτσιο ή ένα κομμάτι μουσακά; Οπότε και με την δίαιτα των μονάδων… ναι μεν, αλλά!

    Όπως και να’χει αν σε ικανοποιεί και σε χορταίνει η διατροφή αυτή, σου εύχομαι… καλές απώλειες!🙂

  2. Στα weight watchers θα μέτραγες κουταλάκι κουταλάκι το λάδι, τα γραμμάρια του άπαχου κιμά και όλες τις λεπτομέρειες.Εδώ η μέτρηση είναι πιο γενική.Π.Χ. 1 το λαδι, 1 ο κιμάς κτλ. Και επιπλέον δεν πας στην μια μερίδα του εστιατορίου, αν θες μπορεις να φας και 2 κομμάτια με τον ίδιο υπολογισμό
    Ειναι πιο απλή στην μέτρηση, πιάνει τις ομάδες όχι τα γραμμάρια. Οπως και να έχει είναι αρκετά νωρίς για μένα, βλέποντας και κάνοντας🙂 Μακάρι να έχει ουσιαστικές απώλειες κιλών επιτέλους🙂 Ευχαριστώωω

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s