Καλή χρονιά!

Τις τελευταίες 5 μέρες όλο θέλω να γράψω αυτό το κείμενο και όλο το αναβάλλω. Επίτηδες! Να γράψω τι; Τι άλλο πέρα απο την αλήθεια άραγε; Απλά η αλήθεια μερικές φορές είναι λίγο απογοητευτική.

Θυμάστε που είχαμε κάνει μια μικρή «συμμαχία» εξ αποστάσεως με την καλή μου φίλη για να χάσουμε κάποια απο τα κιλά μας μέχρι το τέλος του 2013; Ε! Ξεχάστε το! Πλήρης αποτυχία. Κάτι πήγε να γίνει στην αρχή αλλά μετά μια απο τα ίδια. Το 5κιλο τελικά ανεβοκατεβαίνει πολύυυυ εύκολα.

Το αποτέλεσμα είναι, ότι παρά τις επιτυχίες ή τις αποτυχίες του 2014 στο θέμα των κιλών, παραμένουμε στα ίδια! Για άλλη μια χρονιά!😦

Κάπου εκεί γύρω στα μέσα Νοεμβρίου, είχα μια επίσκεψη στον καρδιολόγο μου για το τυπικό μου έλεγχο αλλά παράλληλα να του πω και για τις τόσες και τόσες έκτακτες / αρρυθμίες που ένιωθα.

Μου είπε απλά «χάσε κιλά», Μάλιστα παρόλο που το προφίλ του είναι λίγο αυστηρό ήταν ιδιαίτερα ευγενικός λέγοντάς μου παράλληλα ότι «σε θεωρω έξυπνο άτομο και συγκροτημένο με μυαλό και αντίληψη ιδιαίτερη, Απλά δεν έχεις βρει ακόμα το κουμπί εκείνο που θα το γυρίσεις και θα τα αλλάξεις όλα. Δεν χρειάζεσαι τίποτα, ούτε διαιτολόγους, ούτε χειρουργεία, ούτε μαγικά χαπάκια. Ξέρεις τι πρέπει να κάνεις. Το θέμα είναι να το κάνεις. Οχι απο αύριο. Απο χτες!«

Του απάντησα ότι αν ίσχυαν τα παραπάνω μάλλον δεν θα κάναμε αυτή την κουβέντα τώρα γιατρέ μου….Για να μιλάμε για αυτό το θέμα μετά απο τόσο καιρό μάλλον κάτι δεν πάει και τόσο καλά στο συγκροτημένο μυαλό ούτε στην εξυπνάδα!

Έφυγα απο το ιατρείο του προβληματισμένη και τσαντισμένη. Αν και είχα αποφασίσει ότι το βραδινό μου θα ήταν σουβλάκι και σαλάτα, το διέγραψα αποφασιστικά και αποφάσισα να ξεκινήσω κάτι που δεν το είχα ξανακάνει ποτέ στο παρελθόν και ειχα αρχίσει να το σκέφτομαι τις προηγούμενες δυο εβδομάδες. Να μην τρώω βράδυ.

Ο πατέρας μου το ξεκίνησε για τους δικούς του λόγους απο το καλοκαίρι και έχει χάσει κιλά. Μάλιστα τον πρώτο μήνα έχασε 6 κιλά. Γυρόφερνε στο μυαλό μου διώχνοντας σιγά σιγά τις αντιρρήσεις μου…

Διαφορετικές διατροφικές συνήθειες έχουμε όπως επίσης και διαφορές στην άσκηση. Ξεκίνησα λοιπόν χωρίς πείνα μάλιστα οπότε το έκανε πιο εύκολο. Εκοψα και επίσημα το πρωινό γιατί το είχα πάρει ζεστά, έτρωγα κατι σαν πρωινό γύρω στις 11 μετά το κυρίως γεύμα γύρω στις 4,άντε κανα καφέ γύρω στις 6 και μετά τιποτα. Και μια χαρά που κατάφερνα κατι που το ειχα αποκηρύξει στο παρελθόν! Μάλιστα μείωσα και το νερό σχεδόν αυτόματα. Αισθανόμουν δυναμική και ότι θα τα καταφέρω

Μετά απο μια συζήτηση που είχαμε με τον άντρα μου και μιας και στους δυο μας αρέσουν τα αλλαντικά, είπαμε να τα αποκλείσουμε και αυτά σαν κατηγορία για ένα διάστημα δυο μηνων αρχικά απο την διατροφή μας για να δουμε τι θα δουμε. Ετσι λοιπόν εκτός λίστας όλα τα αλλαντικά εκτός απο κανα λουκάνικο χωριάτικο (και μόνο) κατά περίπτωση. Επίσης επειδή είμαι ή του ύψους ή του βάθους σε κάποια πράγματα, αυτό περιελάμβανε και πράγματα που τα περιέχουν. Πίτσα, καρμπονάρα, σουφλέ κτλ. Εκτός λοιπόν όλα τα σχετικά.

Τόσο κατηγορηματική δεν υπήρξα ποτέ μιας και απο την μια η γαλοπούλα είναι μια καλή πηγή διαιτιτικής πρωτείνης (το έβλεπα και απο το πρωτεινικό που έκανα) και απο την άλλη δίνουν νοστιμιά όπου μπαίνουν οπότε γιαμ.

Αλλαγή και εκεί οπότε και καμία ένδειξη «στέρησης» χα χα χα.

Αποτέλεσμα μέχρι στιγμής……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………τίποτα απολύτως!!!

Κάπου στις αρχές του Ιανουαρίου είχα τσαντιστεί οπότε για κανα 2-3 βράδια το χάλασα.

2-3 αυτά τα βράδια και άλλα 5-6 των γιορτών με τα εορταστικά τραπέζια, γιορτών ονομαστικών κτλ υπολογίστε 10 βράδια σύνολο. Θέλετε παραπάνω; 15!

15 βράδια σε διάστημα 2 μηνών σχεδόν με μείωση για να μην πω του 50%, θα πω του 1/3 των θερμίδων μου και αποτέλεσμα μηδεν;;;; Δεν είναι να τραβας τα μαλλιά σου;

Σκέφτηκα ότι με αυτό τον τρόπο παίρνεις ότι μαγειρεύεις για το σπίτι χωρίς ξεχωριστά φαγητά και πειρασμούς, και δείχνεις πειθαρχία και δεν τρως το βράδυ, που μεταξύ μας δεν ήταν όλες οι φορές που πείναγα 100% την ώρα του βραδυνού, μιας και λόγω της ώρας που γυρίζει ο Χρήστος σπίτι το μεσημεριανό μας είναι σχετικά αργούτσικα για μεσημέρι.

Το μόνο θετικό της υπόθεσης είναι ότι σταμάτησαν οι διάφορες καούρες και τα σχετικά και φυσικά οι γουρουνιές του απέξω που σε πιάνει με την βραδινή «λιγούρογουρουνια». Αν παρόλα αυτά δεν έχω προλάβει να μαγειρέψω ή θέλουμε κανά σουβλάκι, θα το κάνω το μεσημέρι.

Απο τις αρχές του χρόνου αποφάσισα να κρατήσω (μακάρι να μην επικρατήσει η αναβλητικοτητά μου πάλι) διατροφικό ημερολόγιο έτσι ώστε αν κάποια στιγμή δω κάποιον γιατρό να το συζητήσουμε και να μου πει αν οι θερμίδες μου είναι εντάξει και υπάρχει κάποιο πρόβλημα ή αν παίρνω παραπάνω απο όσο νομίζω οπότε και δικαίως δεν αδυνατίζω και είμαι και ηλίθια απο πάνω.

Μέσα στο διάστημα των γιορτών για να εξισορροπήσω λίγο τα εορταστικά γεύματα αλλά και επειδή μου αρέσει σαν επιλογή διάλεγα σαν σνακ ή σαν γεύμα τα Noodles, εκείνα που τους προσθέτεις νεράκι και μέσα σε 2 λεπτάκια έχεις μια σουπίτσα ελαφριά και χορταστική. Κάποια στιγμή κοίταξα τις θερμίδες τους και είδα ότι δίνει περίπου 250 θερμίδες η μερίδα. Λίγο; Πολύ; Δεν ξέρω. Για σνακ (χωρις βραδυνο), ή αντικατάσταση γεύματος μαλλον κανονικές μου φαίνονται αλλά μπορεί και να κάνω λάθος.

Και τα συντηρητικά; Δεν ξέρω. Οπότε μιας και είδα ότι η σουπίτσα με καλύπτει είπα να την φτιάξω μόνη μου. Την «ζητούσε» το σώμα μου αυτες τις μέρες. Οπότε χθες αγόρασα μανιταράκια, μια ωραιότατη σελινόριζα, καροτάκια και μπρόκολο.

Νεράκι μπόλικο, ενα ζωμό λαχανικών την μια φορά και λαδάκι την άλλη, κομματάκια τα λαχανικά και σε πολύ λίγο (πίστευα παραπάνω) έτοιμη. Το ζουμάκι της γευστικότατο, απόλαυσα και τα μανιτάρια που αγαπώ πολύ, έπεισα και την μικρή να δοκιμάσει και το βραδάκι χτες και σήμερα αυτό ήταν το βραδινό μου. Μήπως το καθόλου είναι λάθος και αρκεί ένα – δυο μπολάκια με σουπιτσα και λιγο τυράκι; (το τυράκι θα το αφαιρέσω γιατί εκεί μπορείς να την πατήσεις)

1η σουπίτσα: σελινόριζα – καρότο – μανιτάρια -λαδάκι και αλατάκι

2η σουπίτσα: σελινόριζα – μπρόκολο – μανιτάρια και ενας ζωμος λαχανικών

 

Για να βάλω μάλιστα και «φρένο» στην αιώνια ερώτηση «τι θα μαγειρέψω σήμερα;» αποφάσισα να κάνω ένα πλανο έτσι ώστε να ξέρω απο πριν, να μην παρασύρομαι απο διάφορες ορέξεις, να μην χάνω χρόνο χωρίς νόημα και στο τέλος να επαναλαμβάνω τα ίδια και τα ίδια.

Εχω παρατηρήσει ότι αρκετοί άνθρωποι ακολουθούν ένα εβδομαδιαίο μενού συγκεκριμένο και το επαναλαμβάνουν κάθε εβδομάδα. Για παράδειγμα:

Δευτέρα: κοτόπουλο με πατάτες, Τρίτη: ψάρι με σαλάτα, Τετάρτη: φακές, Πέμπτη: κεφτεδάκια κτλ και την επόμενη εβδομάδα και την μεθεπόμενη και την παραπάνω ακριβώς το ίδιο. Οταν το πρωτοάκουσα μου φάνηκε κουλό. Γιατί πχ κάθε Τετάρτη φακές και όχι μια φακές και μια πχ φασόλια. Η γιατί μόνο κεφτεδάκια και όχι σουτζουκάκια ή μπιφτέκια ή μακαρόνια με κιμά. Δεν σας κρύβω ότι υπάρχουν στιγμές όταν κολλάω και δεν ξέρω τι να βάλω τους ξαναφέρνω στο μυαλό μου και λέω μια χαρά την ησυχία τους έχουν βρει🙂

Αυτή την εβδομάδα είναι η πρώτη που το δοκιμάζω το προκαθορισμένο μενού και το έφτιαξα ήρεμη, και προσπάθησα να βάλω όλες τις ομάδες μέσα. Η αλήθεια είναι ότι σε βοηθάει αρκετά, το θέμα είναι να το κρατήσω μιας και το είχα ξαναδοκιμάσει στο παρελθον αλλα δεν το ειχα παρει ζεστα και το παρατησα μεσα σε μια εβδομάδα. Αύριο θα το φτιάξω και σε λίγο θα το φτιάξω πήγαινε η κατάσταση και δεν το έφτιαξα ποτέ. Σκέψη μηνών είναι να φτιάξω και μια αντίστοιχη στήλη και εδώ αλλά και στο «Νοστιμευοντας τις μέρες μας». Εδώ υπάρχει κάτι αντιστοιχο αλλά θα το ενισχύσω λίγο. Πιστεύω επειδή προσπαθώ να κάνω μια σειρά αλλαγών στην καθημερινότητά μου (θα τα πούμε τις επόμενες μέρες αλλιώς αυτή τη ανάρτηση δεν θα τελειώσει ποτέ κυριολεκτικά) να κερδίσω λίγο περισσότερο χρόνο για να κάνω τις σκέψεις μου πράξη.

Το εντυπωσιακό για τα προσωπικά μου ρεκορ αναβλητικότητας είναι ότι σήμερα έχουμε 14 και ακόμα δεν τα έχω παρατήσει χι χι χι . Ιδωμεν!

Αυτα λοιπον τα νεα μου του τελευταίου διαστήματος και τώρα καταλαβαίνετε γιατί αργούσα να τα γράψω (πέρα των νεωτέρων απογοητευτικών νέων). Ηθελε χρόνο όχι αστεία🙂

Καλη χρονιά να έχουμε παρεάκι μου με υγεία και ότι επιθυμεί ο καθένας σας ξεχωριστά εύχομαι με πολύ αγάπη να γίνει πραγματικότητα🙂

 

One thought on “Καλή χρονιά!

  1. Παράθεμα: Μα πόσος καιρός πρέπει να περάσει; | "Η οδύσσεια μιας ταλαιπωρημένης" :)

Σχολιάστε

