Αλτσχάιμερ και διατροφή

Ελληνοαμερικανός ερευνητής, ο κ. Νικόλαος Σκαρμέας, καθηγητής Νευρολογίας στο Πανεπιστήμιο της Κολούμπια, έκανε άλλη μια σπουδαία ανακάλυψη για την νόσο του Αλτσχάιμερ: τον ρόλο του διαιτολογίου. Σύμφωνα με τα ευρήματά του (που πάντως ισχύουν και για όλες τις ηλικιες), η δίαιτα που τονώνει το μυαλό περισσότερ απο τις άλλες είναι αυτή που περιέχει:

  • Ψάρι
  • Πουλερικά
  • Φρούτα
  • Ξηρούς καρπούς
  • Μαρούλια ή χόρτα και μπρόκολο
  • Ντρέσινγκ σαλάτας με βάση το λάδι και το ξίδι

(Περιοδικό Vita / Ιούνιος 2010)

Advertisements

Ξηροί καρποί: Ναί ή όχι στην δίαιτα;

Λίγοι ξηροί καρποί την ημέρα μπορουν να μειώσουν την αίσθηση πείνας που νιώθουμε στην δίαιτα και να συμβάλουν στην απώλεια των περιττών κιλών. Αυτό συμβαίνει επειδή αυξάνουν την παραγωγή σεροτονίνης, μιας ουσίας που διεγείρει την ευεξία και μειώνει την όρεξη, αναφέρουν επιστήμονες απο το Πανεπιστήμιο της Μπαρτσελόνα. Η κατανάλωσή τους πρέπει να γίνεται με μέτρο, καθώς όπως  λένε, το αδυνάτισμα επιτυγχάνεται με μόλις 30 γραμμάρια ωμούς ξηρούς καρπούς ημερησίως

(Formamag.gr/Ιανουάριος 2012)

Ακομα καθεσαι;

Βαριέσαι; Σε έχει πάρει απο κάτω; Έλα! Σήκω. Μην περιμένεις την Δευτέρα, την Πέμπτη ή να μετακομίσεις, να γεννήσεις, να πιάσεις δουλειά ή ότι άλλη δικαιολογία βάζουμε συνήθως μπροστά ώστε να αναβάλλουμε την μια και μοναδική μας απόφαση στο θέμα της διατροφής μας. Ξύπνα!

Θυμαμαι πιο παλιά, όταν ήμουν μικρούλα, που λέγαμε «ξεκινάμε δίαιτα;» «Ναι!!! Πάμε!» Και πράγματι ξεκινάγαμε, και είχε και αποτελεσμα και αμεσως η διαθεση μας ανέβαινε αμεσως! Τώρα πια δεν το κανεις με ορεξη. Πας να κανεις μια αρχη, κρατας λιγο και τσουπ να την η πρωτη παρασπονδια. Μετα αναρωτιέσαι που πήγε η αποφασιστικότητά σου, πέφτεις, απογοητεύεσαι, γουρουνιάζεις, έχεις τύψεις, προσπαθείς να ξανα ξεκινήσεις και πάλι απο την αρχή! Ελάτε, μια αποφαση ειναι! Τώρα που άλλαξαν και τα πράγματα και οι επιστημονες αποφασισαν οτι δεν κανουμε δίαιτα αλλά διατροφή! Δεν μπορείτε να πείτε. Δίνει αλλο κύρος. Αλλά πέρα απο την πλακα, το θεμα ειναι οτι αλλαζουμε σταση ζωης.

Στόχος αυτης της νεας προσπαθειας, για μενα προσωπικά, ειναι να δραστηροποιήσω επιτέλους το παθητικό μου είναι, ώστε να μπορέσει να βγει απο την αποχαυνωση που τοσο καιρό βρίσκεται, στην ενεργητική του διάσταση. Υποτίθεται οτι οταν γινεται ή περιμένεις να γίνει μια αλλαγή στην ζωή σου πιστευεις οτι ειναι το σημειο μηδεν που θα αλλαξεις και αλλα πραγματα μαζι και συνηθως τις διατροφικες σου συνήθειες. Ετσι και εγώ. Μετα την απόλυσή μου απο την δουλειά – 3 χρονια παρακαλώ πριν – έλεγα οτι ειναι ευκαιρια, να εχω χρονο να ασχοληθω με την διατροφή μου, χωρις να περναω απο διαφορους καθημερινους πειρασμους μεχρι να φτασω στην δουλεια μου, να αρχισω να φοραω κρεμες κτλ μιας και δεν θα ξυπναω χαραματα, να βγαινω να περπατησω χωρις το αγχος του να φτασω καπου γρηγορα, να δω φιλους που πριν δεν ειχα τον χρονο, να πιω καφεδακια και να αναλωθω σε ατελειωτες συζητησεις απο αυτες που συνοδευουν συνηθως τα καφεδακια.

Θέλετε να σας πω τι απο όλα αυτά έκανα; Σχεδόν ΤΙΠΟΤΑ!

Με τον καιρό και με την δικαιολογία της ξεκουρασης, εχω αναγκη για υπνο, εχουν υποχρεωσεις οι φιλοι μου και δεν ηταν εφικτες οι συχνες συναντησεις, κατέληξα στην ιδέα να κουράζομαι μόνο στην ιδέα του περπατήματος, να πίνω καφέδες στο σπίτι μου ΑΦΟΥ έχω τελειώσει όλες τις δουλειές που ορίζει η παρθενίστικη φύση μου, να «έχω για σημαια μου μια» σκουπα και οχι φουστα οπως λεει και το ασμα, να μην εχω διαθεση να ολοκληρωσω οτι αρχιζα, και να βαριεμαι να μιλησω ακομα και στο τηλεφωνο. Ναι, ναι. Ποιος θα μου το έλεγε οτι θα βαριόμουν ακόμα και να μαγειρέψω κατα περιοδους, που ειναι κατι που μου αρεσει. Και να πω ότι τουλάχιστον είχε και αποτέλεσμα; Πάει στο λύκο. Αλλά και να βαριέμαι και να μην χάνω κρίμα δεν είναι; Εμπρός λοιπον! Σηκωθείτε απο τις καρέκλες, βάψτε τα νυχια σας και τις βλεφαριδες σας και ξεκινήστε…. μια αποφαση ειναι μονο στην τελική!

 

Μονάδες μέτρησης

Λίγο πολύ όλοι τα έχουμε διαβάσει και όταν τα χρειαζομαστε προσπαθούμε να τα θυμηθούμε. Ας τα ξαναδουμε μια φορά:

1 κ.γ=5ml

1 κ.σ=15ml

1 ποτήρι=200ml

1 μεγάλο ποτήρι=250ml

1 φλυτζάνι=250ml

Γιατί πρέπει να το πάρουμε απόφαση τελικά;

«Πρέπει να κάνω δίαιτα», «το έχω παρακάνει», «δεν πάει άλλο». Πόσες φορές έχουν φύγει αυτές οι προτάσεις απο το στόμα μας; Πόσες φορές έχουμε κάνει πράξη τα πρέπει μας;

Γκουχου γκουχου ακούω και αδιάφορα σφυρίγματα εκεί έξω; Μην φοβάστε και απο εδώ τα ίδια ακούγονται 🙂

Αν όμως δεν έχουμε όμως συνειδητοποιήσει το οτι πρέπει να κάνουμε μια νέα αρχή, αυτή η αρχή δεν θα έρθει ποτέ! Ελάτε τώρα, ξέρω ότι θα μου πείτε για αυτό και για αυτό το λόγο αλλά θα ξαναρωτήσω: «Έχετε πραγματικά συνειδητοποιήσει το γιατί; Κάπου είχα διαβάσει οτι αν δεν οραματιστείς το αποτέλεσμα δεν μπορείς να το δρομολογήσεις. Τότε μου είχε κάνει εντύπωση μιας και πιο μικρή λίγο πριν κοιμηθώ – έτσι για να με πάρει ο ύπνος, σκεφτόμουν διάφορα που ήθελα να κάνω δίνοντάς στην ουσία μορφή στις σκέψεις μου. Εδώ και πολλά χρόνια ξαφνικά έπαψα να το κάνω. Διαβάζοντας το παραπάνω «ρητό» συνειδητοποιήσα ότι απο τον καιρό που σταμάτησα άρχισα να παχαίνω κι όλας. Βλακεία; Τυχαίο; Σωστό; Δεν ξέρω να σας απαντήσω. Πάντως ας το δοκιμάσουμε. Είναι ανέξοδο και μπορεί να έχει αποτέλεσμα.

Ας κάνουμε μια λίστα λοιπόν με τους λόγους για τους οποίους οφείλουμε να κάνουμε μια οργανωμένη προσπάθεια:

  • Δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες καθυστερήσεις
  • Το οφείλεις στον εαυτό σου, που τόσο τον παιδεύεις τόσο καιρό
  • οφείλεις να είσαι καλά για τον εαυτό σου και τους δικούς σου
  • το οφείλεις στο παιδί σου, στον/στην σύζυγο σου, στους γονείς σου, στους φίλους σου. Σε όσους αγαπάς και σε αγαπάνε δηλαδή και θα χαρούν να σε δουν να πετυχαίνεις τον στόχο σου
  • [για τους άλλους χιέστηκες  (=χέστηκες με προφορά χιχιχι), αλλά αν το καλοσκεφτείς και για αυτούς θα χαρείς μολις δεις τις τόσο χαρακτηριστικες εκφράσεις στην φατσούλα τους]
  • για το πείσμα σου ρε γαμώτο!
  • γιατί γουστάρεις να συζητηθείς θετικά έτσι για αλλαγή απο το να ακούς όλες τις βλακείες του καθενος που θεωρεί ότι επειδή εισαι παχουλός/χοντρός/παχύσαρκος είσαι και ηλίθιος.
  • γιατί θέλεις να νιώσεις να φεύγει ενα βάρος απο πάνω σου κυριολεκτικά και μεταφορικά 🙂

Αιστανθείτε ελεύθερα να συμπληρώσετε την λίστα με ότι σας εκφράζει…